Yaz gibisi yok.

Hele küçük bebeğiniz varsa en sevdiğiniz mevsim yaz olur. Ben şuan hep yaz olsun istiyorum mesela…

Oluşum Alaz 8. Ayını doldurdu Haziran başında ve biz de kendimizi Bodrum’a attık. Bodrum’da ananenin şefkatli kolları bizi bekliyordu.

Fikir edinmek isteyenlere “yazlık modeli” tatil hazırlığı rehberi kaleme almak istedim. Buyurun listemize…

Anane ve Ninanne(Nina, benim teyzem, oğlumun ikinci ananesi olur) biz daha gelmeden listeden birkaç alışverişi  hallettiler.

Şöyle:

1-Bir adet iki tarafı tül yani havadar park yatak alındı. Üstüne de yatağın ölçülerinde cibinlik bulundu. Yatak üstü cibinlik sineklere karsı çok etkili, hatta en doğal çözüm yöntemi. Çok memnunuz.

2-Deniz sefası için simit. Biz gölge yapsın diyerek biraz teferruatlı bir şey aldık, ama gerek yokmuş. Çünkü zaten günesin en kızgın saatlerinde denize sokmuyoruz ufaklığı. Dolayısıyla çok basit bir şey süper is görür.

3-Yine gölgede oynayabilsin diye küçük bir havuz alındı. Deniz suyu ile doldurup, güneşte biraz ısınmasını bekleyip Alaz’ı içine koyuyoruz. Gölgede püfür püfür oynuyor. Malum özellikle Haziran ayında Bodrum’da deniz biraz serin. Bu yüzden denizde çok tutamıyorum. Ama biraz ısınmış deniz suyu ile havuzunda çok büyük bir zevkle uzun uzun oynuyor. Birkaç tane de hareket eden gemi, balık vs. gibi oyuncak atarsanız havuza, değmeyin keyfine.

3-Deniz sonrası için bir adet bornoz. Ben bornoz tercih ettim. Tek sebebi bornozlu haline bayılıyorum da ondan

4-Banyo kuvveti: Ben Alaz’i doğduğundan beri her gün bebek küvetinde yıkıyorum. Bana daha kolay geliyor. Hele oturmaya başladığı 6. Aydan beri daha da kolay. Hem de keyifli bir uyku öncesi rutini.  Belki de bu sayede Alaz ne denizden ne havuzdan, sudan hiç korkmadı.

5-İstanbul’dan taşımamak için, prima bez, uni baby ıslak mendil, desitin krem Bodrum’dan alınıp hazır edildi. Biz sadece araba yolculuğunda kullanmak üzere bir çanta yaptık kendimize. Ayrıca ihtiyaç olursa diye “huggies little swimmer” bez-mayolardan da aldılar. Ama denize girerken kullanmanın pek bir anlamı yok bence.

6-Alaz yoğurt yemeye başladığından beri İstanbul’da keçi sütü (Bolana) ile Kanlıca yoğurdunu kullanarak hazırlıyoruz yoğurdunu. Bodrum’da ise Bitez’de organik ürünler satan bir dükkan (Bodrum Organik– Bitez’de Bodrum Adliye Sarayı’nın tam karşısı/(0252) 363 92 65) var. Çarşambaları taptaze keçi sütü geliyor.  Kendileri de yoğurt tutuyorlar keçi sütünden. İstenirse onlardan doğrudan yoğurt da alınabilir. Biz dükkandan aldığımız yoğurt ve süt ile evde yapıyoruz. Evde yaptığımız da dükkandan aldığımızda çok güzel lezzet olarak. Salıları da sebze geliyor. Zaten Bodrumda taze sebze meyve bulmak hiç dert değil, semt pazarlarında her şey muhteşem. Saolsun bizimkiler bizim için her Çarşamba süt siparişini de verdiler biz gelmeden…

Anlaşılacağı üzere Bodrum’da aslında her şey var. Gümbet Kavşağı’nı geçince sağ tarafta Oasis Alışveriş merkezi var. Mothercare, Chicco, Uğur Böceği Mağazaları’nı burada bulabilirsiniz. Ayrıca birkaç tane oyuncak satan dükkan da var. Dolayısıyla uzun kalacak olursanız, ihtiyaç durumunda her şeyi temin edebilirsiniz.

Gelelim bizim İstanbul’dan getirdiklerimize…

1- 2 adet şık mayo şort

2- 2 adet şapka. Alaz kep gibi olanları pek sevmedi, safari tipi olanları gayet güzel takıyor.

3- 1 adet Chicco güneş gözlüğü

4- 2 adet terlik. Bir tane Gap’ten parmak arası, 1 adet Mothercare’den Crocs
5- 2 adet Bioderma 50 faktör güneş kremi. Doktorumuz tavsiye etmişti. Normalde organik ürün tercih ederim ama Bioderma bebek kreminde de gereksiz kimyasallar yok. Sonuçta hepsi bir yerde kozmetik ürün. Hem diğer 50 faktörler gibi sürmesi de zor değil. Alaz çok beyaz tenli. Bioderma hem güzel koruyor, hem de alerji vs. yapmadı.

6- 1 adet plaj koltuğu. Benim plaj koltuğu dediğim şeyi Joker mağazalarında banyo oturağı diye satıyorlar. Bizim hayatimizi acayip kolaylaştırdı. Bi kere süper hafif, taşıması rahat. Oturağın altında vantuzlar var, dolayısıyla kaymıyor. Yanları açık olduğundan havadar, sıcakta bebeğiniz sıcaklamadan oturabiliyor. İster sandalye üstüne ister masa üstüne ister yere, her yere koyabiliyorsunuz, çok pratik. Yemek vakti geldiğinde mama sandalyesi de olabiliyor. E daha ne olsun… Herkese tavsiye ederim.

7- Puset için cibinlik ve havlu kılıf. Öğlen uykumuzu plajda yapacağımız zaman pusetini cibinlik ile örtüyoruz. Malum arı, öcük böcük bol miktarda. Havlu kılıf da özellikle araba ile seyahat edecekseniz ve plajda uyuma durumu varsa kesinlikle gerekli. Bebeğiniz her turlu terliyor, buna yapacak bi şey yok. Ama en azından havlu kılıf terini nispeten alıyor ve daha az ısınıyor.

8- Plaja giderken yiyecekleri muhafaza edecek mini buzluk ve yemek kapları. Evde mevcut bir minik çantamız vardı. İçine buz aküleri koyarak bu çantayı kullanıyoruz. Eğer plajda yemek yiyecekse yemeğini, yoğurdunu, suyunu, meyvesini hazırlayıp çantaya dolduruyoruz.

9- Yine plaja giderken oyuncaklar için küçük bir çanta. Plaj çantasından ayrı olarak küçük bir çanta da oyuncaklar için alıyoruz. Böylece küçük oyuncaklar, büyük plaj çantasında kaybolmuyor, bütün oyuncaklar kolayca erişilebilir oluyor.

Tabi “yazlık modeli” tatilin en güzel yanı, size sonsuz bir özveri ve güler yüzle kol kanat geren ananeler ve babaanneler. Hem ufaklıklar yazlıkta çok güzel serpiliyor hem de siz karı-koca küçük kaçamaklarla keyifleniyorsunuz.

Herkese güzel bir yaz dileğiyle….